Pages

ထား၀ယ္သားေလးဆိုက္မွအားလံုးကိုၾကိဳဆိုပါတယ္

Saturday, April 17, 2010

ထား၀ယ္လူမ်ိဳးရွိခဲ့

ျမန္မာမ်ားႏွင့္ ထား၀ယ္အေတာ္မ်ားမ်ားက ထား၀ယ္လူမ်ိဳးမ်ားကုိ ဗမာ လူမ်ိဳးစုဟု ယူဆေနၾကသည္။ ထား၀ယ္မ်ားကုိယ္တုိင္ ဒီလုိ အျမင္ရိွမွေတာ့ ျမန္မာမ်ားယူဆတာ ေျပာဆုိတာကုိအျပစ္ရယ္လုိ႔ျမင္စရာမရွိေတာ့ပါဘူး။
စကားကုိသီးသန္႔ေျပာေနသူလူမ်ိဳးစုမွာသီးသန္႔လူမ်ိဳးမရွိဘူးဆုိရင္ေတာ့အေတာ့္ကုိအံ့ၾသစရာေကာင္းတဲ့အျဖစ္ပဲေနမွာပါ။
တကယ္ေတာ့ တိက်တဲ့သမုိင္း ေသခ်ာတဲ့စာေပမ်ား မရွိတာက ထား၀ယ္မ်ားႏွင့္အျခားတုိင္းရင္းသားမ်ားကုိ
ထား၀ယ္ဟာ ဗမာ ပါလုိ႔ ေ၀၀ါးေစတဲ့အခ်က္တစ္ခ်က္ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။
ဦးဇင္းကုိယ္တုိင္လဲအရင္က ဒီလုိပဲထင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ဒါေပမယ့္ တခါတေလ ေတာ့စဥ္းစားမိပါတယ္ ဘာေၾကာင့္မ်ား
ဗမာေတြနဲ႔ လုံး၀မတူတဲ့စကားေတြထား၀ယ္လူမ်ိဳးေတြမွာရွိေနပါလိမ့္ေပါ့။ထား၀ယ္ဟာ ဗမာ စစ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ေပါ့။
ေနာက္ပုိင္း စာေလးဘာေလးေတြေလ့လာမိ ဖတ္မိေတာ့မွပဲ ထား၀ယ္ဟာ ဗမာ မဟုတ္ေလာက္ဘူးဆုိတဲ့အေတြးေတြစီး
၀င္ခဲ့တာပါ တကယ္လုိ႔ ဗမာထဲပါခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာင္ ဗမာ့ အရင္ ေပၚခဲ့တဲ့ ဗမာပဲျဖစ္လိမ့္မယ္လုိ႔ ယူဆမိလာျပန္ေရာ။
ဘာျဖစ္လုိ႔ဆုိ ျမန္မာ (ဗမာ) စကားမွာ စကားလုံး နည္းေနသလုိ အသံထြက္လဲ တခ်ိဳ႕ အေခၚအေ၀ၚေတြနဲ႔ တျခားစီျဖစ္ေနလုိ႔ပါပဲ။ ထား၀ယ္မွာေတာ့ ကုိယ္ပုိင္စကားရွိသလုိကုိယ္ပုိင္အသံပါရွိေနတာ။
ဖတ္မိ မွတ္မိ ခဲ့တဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းေလးေတြကုိ တင္ျပေပးခ်င္ပါတယ္။ျပီးမွ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ေပါ့ ထား၀ယ္
ဟာ ဗမာ လား သုိ႔မဟုတ္ ထား၀ယ္ ဟာ ထား၀ယ္ လားလုိ႔ေပါ့။(ထား၀ယ္လူမ်ိဳးမ်ား ထား၀ယ္စကားကုိေျပာျခင္းျဖင့္ ဂုဏ္ယူ
ေစခ်င္ပါ၏။ ေရွးေဟာင္းစကားစစ္မုိ႔ပါ)

ျမန္မာ့သမိုင္းမ်ားတြင္ လက္ခံထားေသာ ပုဂံတည္သည့္ႏွစ္မွာ
သကၠရာဇ္ ၂၁၁ (ေအဒီ-၈၄၉)ျဖစ္ရာ
“ျမန္မာ”သည္ ပုဂံတည္ၿပီးေနာက္
အနည္းဆုံး ႏွစ္ေပါင္း သုံးရာ
ခန္႕ၾကာမွ ေပၚလာသည္ကို ေတြ႕ရမည္။
က်န္စစ္သားမင္းႀကီး၏ နန္းတည္
ေရွးမြန္ေက်ာက္စာ (ေအဒီ-၁၁၀၂)တြင္
ျမန္မာကို “မိရၼာ” (ျမန္မာမျဖစ္ေသး)ေပၚခ်ိန္တြင္
ထား၀ယ္ၿမိဳ႕စားမ်ားလွဴဒါန္းပူေဇာ္ သည့္ အုတ္ခြက္ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္မ်ား၌ (မြန္ဘာသာျဖင့္) “၀ါယ္” ေပၚေနႏွင့္ၿပီး
ျဖစ္ပါသည္။
(ဦးျမ၊ ေရွးေဟာင္းအုတ္ခြက္
ရုပ္ပြား ဆင္းတုေတာ္မ်ား၊
ပတြဲ-စာ ၅၇-၅၈)
လက္ရွိ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ေျမာက္ဘက္
ရွစ္မိုင္ခန္႕အကြာတြင္ရွိသည့္
(သာဂရ) ေခၚ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ေဟာင္း(လက္ရွိ-
ၿမိဳ႕ေဟာင္းေက်းရြာ) သည္ သကၠရာဇ္(၁၁၃-၁၂၃)/
ေအဒီ-(၇၅၁-၇၆၁)တြင္ တည္သည္ဟု
အေထာက္အထားရွိခဲ့ရာ “ပုဂံ”ထက္
(၉၈)ႏွစ္ ခန္႕ ေစာေနပါသည္။
ေအဒီ(၅၀၀)မွ ေအဒီ(၈၃၂)အထိ တည္ရွိခဲ့ေသာ
ဒုတိယ ပ်ဴႏိုင္ငံေတာ္“သေရေခတၱရာ”ႏွင့္
ေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္ေနပါသည္။
(ဗိုလ္မွဴးဗရွင္၊ အေနာ္ရထာအရင္က
ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ စာ-၈၁)
ယေန႕ ျမန္မာစကား၊ စာအေရးအသားတို႕တြင္
လုံး၀မရွိေသာ (လ-ဆြဲ)သံမ်ား၊
(ေအာ)သရေနာက္ “န” သတ္သံမ်ားသည္
ထား၀ယ္စကား၌ ယေန႕တိုင္သုံးစြဲေနဆဲ
ျဖစ္ၿပီး၊ ထိုအသံ(စာလုံးေပါင္းမ်ား)သည္
ျမန္မာထက္ေစာ၍ ေပၚခဲ့သည္ဟု
ပညာရွင္ မ်ား ခန္႕မွန္းအဆိုျပဳထားသည့္
“ပ်ဴစာ”တြင္ ရွိေနျခင္း။
(ျမေစတီေက်ာက္စာ ေလးဘာသာ၊
ႏိုင္ငံေတာ္ျပတိုက္၊ ယဥ္ေက်းမႈဗိမာန္၊
၁၉၅၄)
ေကာင္းကင္ဓာတ္ပုံမွ ဖတ္ရႈေလ့လာခ်က္အရ၊
သာဂရ(ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ေဟာင္း) ၏
ၿမိဳ႕ရိုးသဏၭာန္သည္ ဘဲဥပုံလည္းမက
စက္၀ိုင္းပုံလည္းမက်ေသာ အ၀န္းအ၀ိုင္း
ပုံသဏၭာန္ရွိၿပီး သေရေခတၱရာမွ
ၿမိဳ႕ရိုးမ်ားႏွင့္ဆင္တူေနျခင္း။
( ဦးေအာင္ျမင့္ (သစ္ေတာ) ျမန္မာ့ၿမိဳ႕ေဟာင္းမ်ားကို ေကာင္းကင္ဓာတ္ပုံမွ ဖတ္ရႈေလ့လာခ်က္။
(လက္ႏွိပ္စက္မူ) အမွတ္-၂၊ ၁၉၇၃)
ဦးေအာင္ျမင့္(သစ္ေတာ)၏
စာတမ္းမ်ားကို အေထာက္အထားျပဳ႔၍
တရား၀င္ ျမန္မာ့သမိုင္း က်မ္းစာတစ္ေစာင္တြင္
ေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕၀ိုင္းငါးၿမိဳ႕
(သေရေခတၱရာ၊ မိုင္းေမာ၊ ေ၀သာလီ၊
၀တီး ႏွင့္ သာဂရ) တို႕ကို စေကးပုံႏွင့္တကြ
အရြယ္ပမာဏခ်င္း ႏႈိင္းယွဥ္ေဖၚျပထားရာ၊
သေရေခတၱရာသည္ အႀကီးဆုံးျဖစ္၍
မိုင္းေမာသည္ ဒုတိယ ျဖစ္သည္ကို
ေတြ႕ရပါသည္။ ေ၀သာလီ၊ ၀တီး
ႏွင့္ သာဂရတို႕မွာ တတိယ၊ စတုတၳ
ႏွင့္ ပဥၥမ အသီးသီးတို႕ျဖစ္ၾကပါသည္။
အရြယ္ပမာဏအားျဖင့္ ျခားနားမႈရွိေသာ္
လည္း ၿမိဳ႕၀ိုင္းပုံမွာ ဆင္တူသည္ဟု
ေဖာ္ျပေနပါသည္။
ယင္းသို႕ျဖစ္၍၊ ေရွးေဟာင္းျမန္မာေက်ာက္စာမ်ားႏွင့္ ၿပိဳင္ေသာ “ထား၀ယ္ စကား” သည္ တိုးတက္လ်က္ရွိေသာ ယေန႕“ျမန္မာစကား”ထက္
ႏွစ္ေပါင္း(၈၀၀) ခန္႕ ေစာ၍
ယဥ္ေက်းမႈ သက္ေသခံလ်က္ရွိ၏။
ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕သည္
ျမန္မာ ႏိုင္ငံရွိေဒသႏၱရစကားမ်ားကို
တတ္ႏိုင္သမွ်ေလ့လာၾကရာ၏။
ယဥ္က်းးမႈမဲ့ သည္ဟု အထင္ခံရေသာ
“ထား၀ယ္စကား” သည္ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ျပည့္၀လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရ သကဲ့သို႕ က်န္ေဒသႏၱရဘာသာစကားမ်ား၌လည္း
ယဥ္ေက်းမႈအခ်က္အလက္မ်ား ေတြ႕ရေပလိမ့္မည္။
( ဦးေဖေမာင္တင္၊ ဘာသာစကား
ယဥ္ေက်းမႈ၊ ျမန္မာ့၀တၳဳသမိုင္းအစႏွင့္
. . စာ-၃၁၀)
( ယခုတင္ျပခဲ့ေသာာ အခ်က္အလက္မ်ားအားလုံးသည္
စာတမ္းရွင္ “ဆရာ ေမာင္ေလးတင့္”
၏ စုစည္းမႈျဖစ္ပါသည္။ )

မွတ္ခ်က္။ ။ ဘယ္သူ ဘယ္လူမ်ိဳးကုိမွထိခုိက္ေစလုိ ေသြးကြဲေစလုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဒီပုိစ္ကုိေရးတာ
မဟုတ္ရပါဘူး။တိက်ေသခ်ာတဲ့သမုိင္းတစ္ခုကုိ သိေစခ်င္ရုံသက္သက္ပါ။သမုိင္းမရွိလုိ႔သိခြင့္မရရင္ကိစၥ
မရွိေပမယ့္ သမုိင္းရွိရက္နဲ႔ သိခြင့္မရဘူးဆုိရင္ေတာ့အေတာ့္ကုိနစ္နာလွပါတယ္။အခုေရးသူဟာ ရဟန္း
တစ္ပါးျဖစ္တယ္ဆုိတာသိထားရင္ ရဟန္းေတြရဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ကုိအားလုံးသိၾကမယ္ထင္ပါတယ္။
ရဟန္းမ်ားရဲ႔ အလုပ္က အမွန္ကုိအမွန္အတိုင္းသိခြင့္ေပးဖုိ႔ပါ ျပီးေတာ့ မႈိင္းစြဲေနတဲ့အေတြးမ်ားကုိ ေဖ်ာက္
ေပးဖုိ႕ပါ။

No comments:

Popular Posts